2012-2013 KYK Burs ve Kredi Zam Miktarı Ne Kadar


24 Temmuz 2012 Salı

260-780 TL olan KYK burs miktarı 2012-2013’te artacak. Ancak ne kadar olduğu şu an için belli değil. Bütün burs, kredi ve yurt başvuruları tamamlanacak, burs ve krediler hesaplara yatmadan önce Başbakan Erdoğan tarafından ne kadar zam yapılacağı bildirilecek.

Devlet, “Başbakanlık Bursu” olarak 260 TL, yüksek lisans öğrencilerine 520 TL, doktora öğrencilerine ise 780 TL karşılıksız KYK bursu veriyor. Ayrıca isteyen üniversite öğrencilerine de öğrenim kredisi imkanı tanıyor. Verilen burs ve kredilerin tutarları aynı. Tek fark kredilerin eğitim süresi sonunda geri talep edilmesi. Burs ve aynı miktardaki krediden 1 milyon 173 bin öğrenci yararlanıyor. Geçen sene olduğu gibi 2012-2013’te de burs miktarları zamlanacak ve şimdikinden daha fazla kişiye burs imkanı tanınacak.

Daha önce duyurduğumuz bir diğer haber de üniversite harçlarının kalkacağı yönünde haberdi. Bu da öğrencilere verilen 2. Müjdeli haber oldu. Öğrenciler ailelerine bağlı olmadan bir eğitim hayatı sürme yolunda ilerliyorlar. Üniversitelerde fırsat eşitliğini doğuracak olan bu yeni sistem üniversiteye sırf ekonomik güçlükler yüzünden gidemeyen birçok başarılı öğrencinin de yolunu açmış olacak.

Şimdi sırada ‘sınavda fırsat eşitliği’nin sağlanması var. Eğitimciler, bunun için en önemli iki adımı şöyle sıralıyor: ÖSYM’nin sınav sistemi ve güvenliği konusundaki tartışmaları giderecek bir yol bulması. “Okul puanı” adı altında “özel okullardan parayla puan satın alınması” anlamına gelen Ağırlıklı Orta Öğrenim Başarı Puanı’nın Danıştay’a rağmen kaldırılması.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ikinci öğretim öğrencisiyim

ne babam zengin

ne ben düşük puan aldım

nede sabah uykumu düşümdüm

hiçbiri istediğim bölüme gitmek suçmu gündüz çalışıyorsam gece okumak yasakmı

eğitimin bile paraya döküldüğü bir devlet

esra bacım sen 1.öğretim puanınla benim ikinci öğretimime bile giremezsinnnnnnn

Adsız dedi ki...

Ama ne kadar zam yapılacağı konusunda bir yorum yazmamışsınız ? ...

My fikirler dedi ki...

Hepimiz öğrenci olarak paraya ihiyaç duyuyoruz. Öğreniyim diyip zengin olan kimse görmedik. Bu nedenle size müjdeli bir haber verelim dedik 2013 öğnreci burslarına zam geliyor. Gelecek zammın ne kadar olacağını bilmiyoruz ama burs miktarının muhtemelen ocakta açıklacak. Myfikirler adresini takip ederek daha ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Öğrenci evi dedi ki...

burs zamları umarım 300'u geçer bu da bize bir sürpriz olur

Yorum Gönder

guncel.teknobook.net